Temat: Analizujemy wiersz W. Woroszylskiego pt." Czas miłości".
Podmiotem lirycznym w wierszu W. Woroszylskiego pt." Czas miłości" to osoba, która snuje rozważania, na temat czym jest dom. Dochodzi do wniosku, że dom to rodzina, a w niej zaufanie, miłość i szacunek jej członków. Wiersz ma nastrój refleksyjny.
Środki poetyckie:
epitet:
"jasno wieczorem"
"gołym niebem"
(trzeba wypisać wszystkie środki artystyczne z wiesza "Czas miłości"
Zad. dom.
1 lub 2, albo 3 ze str. 123 (w domu)
J. niemiecki- druga grupa
Dienstag, den 17. (siebzehten) Dezember
Die 40 (vierzigste) Stunde
Thema: Wir singen ein Lied: "Wo bist du gewasen?"
Wypisywaliśmy z piosenki (ze str. 34) czasowniki w czasie Perfekt i zamienialiśmy je na bezokoliczniki
ich bin gegangen- gehen
...
Dla chętnych- wyrecytuje piosenkę po świętach ze str. 34
Matematyka
Temat: Rozwiązujemy zadania dotyczące prędkości.
2m/s= 120m/min= 7200m/h= 7,2km/h
3m/s
3x3600= 10800= 10,8km/h
3600 bo godzina ma tyle sekund
15m/s
15x3600= 54000m= 54km/h
Zad. dom
Orkan 31m/s= km/h
Szkwał 100km/h m/s
Halny 310km/h m/s
Tajfun 85m/s km/h
Religia
Temat: Znaczenie świąt Bożego Narodzenia.
Rysowaliśmy choinkę.
W piątek odbędą się dwie lekcje, po czym zejdziemy na sale na jasełka, a po nich pójdziemy do klasy na wigilię.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz